מטוס טורקיש איירליינס, ארכיון | צילום: pexels

חברות התעופה הטורקיות לא ישובו לטוס לישראל בעתיד הקרוב – כך עולה מההחלטה הדרמטית להעביר את זכויות ההמראה והנחיתה (סלוטים) שנשמרו עבורן בנמל התעופה בן גוריון לחברות אחרות. מדובר בצעד משמעותי שמעיד על כוונות הטורקים שלא לחדש את הטיסות לישראל בזמן הקרוב.

לפי מידע שפורסם בחדשות 13, חברות התעופה הטורקיות המובילות – טורקיש איירליינס ופגסוס – ביקשו במהלך המלחמה שיישמרו להן ה"סלוטים" (חלונות הזמן להמראות ונחיתות) שהיו ברשותן לפני ה-7 באוקטובר. דרישה זו הועברה במסגרת הוועידה השנתית העולמית שהתקיימה בסוף 2024, שבה נקבעים מועדי ההמראות של חברות התעופה בעולם.

אולם החברות הטורקיות החליטו לאחרונה שלא לממש את זכויותיהן. כתוצאה מכך, הנהלת נתב"ג החליטה שלא להמשיך לשמור על הסלוטים עבור החברות הטורקיות, ולהעביר את השעות המבוקשות לחברות ישראליות וזרות אחרות.

פרק הזמן שקדם למלחמה היה תקופת שיא ביחסי התעופה בין ישראל לטורקיה. טורקיה הייתה אחד היעדים המועדפים והעמוסים ביותר עבור תיירים ישראלים, עם עשרות טיסות שבועיות. חברת טורקיש איירליינס, שנחשבת לאחת מחברות התעופה הגדולות והמוצלחות בעולם, הפעילה טיסות יומיות רבות מישראל לאיסטנבול, ומשם לעשרות יעדים ברחבי העולם. חברת פגסוס, שמפעילה טיסות במחירים נמוכים, הייתה אף היא שחקנית משמעותית בשוק הטיסות הישראלי.

עם תחילת המלחמה, והתייצבות טורקיה בצורה מוחלטת לצד ארגוני הטרור ואויבי ישראל הרצחניים והאנטישמיים, הפסיקו גם חברות התעופה הטורקיות את טיסותיהן לישראל.

החלטתן של החברות הטורקיות לוותר על זכויות הטיסה שלהן עשויה להשפיע בצורה משמעותית על ענף התעופה והתיירות בישראל:

  1. מחירי טיסות צפויים להמשיך ולעלות – היעדרן של החברות הטורקיות, שהציעו מחירים תחרותיים, עלול להביא להמשך עליית מחירים בקווים לאירופה ולמזרח הרחוק.
  2. פחות אפשרויות קישור – איסטנבול שימשה כמרכז קישור ('האב') חשוב לטיסות עבור ישראלים, כאשר הנוסעים המשיכו משם למגוון יעדים באירופה, ארצות הברית, המזרח הרחוק ודרום אמריקה. כעת, נוסעים ישראלים נאלצים לחפש חלופות.
  3. הזדמנות לחברות אחרות – חברות תעופה אחרות, ישראליות וזרות, יוכלו כעת לקבל שעות המראה ונחיתה אטרקטיביות שהיו בידי החברות הטורקיות.

נותר לראות אם בעתיד, עם שיפור ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות, יחזרו החברות הטורקיות לשמי ישראל. בינתיים, נראה שפרק משמעותי ביחסי התעופה בין המדינות הגיע לסיומו.



תגובות








עוד כתבות שיעניינו אותך

תגובות סוערות

סוף הסאגה? רונן בר מודיע על התפטרותו | "ברוך שפטרנו"

קובי פינקלר
אחרי הפינוי

תיעוד מצמרר: פורעים ערבים שרפו תפילין וספרי קודש

אלי יעקובוביץ
פסע מאסון

צפו: המטוס נחת על ההר וכמעט פגע בגולשים

שמעון כץ
"הפקרות פושעת"

התושבים באיראן זועמים: "איך הממשלה נתנה לזה לקרות?"

אבי יעקב
נמנע אסון

הסיבה לפרוץ השריפה בנחל פרת - רשלנות מטיילים

קובי אליה
פנייה חדה

דרמה בלב ים: מטוס הקרב החליק מהסיפון

שמעון כץ
צפו בתיעודים

חריג: בהנחיית הדרג המדיני, צה"ל הוריד בניין בדאחייה

שמעון כץ
לא מדברים על זה

המשגיח פתח בכאב: "האלכוהול נכנס לחתונות"

נתי קאליש
החרפת המאבק

מחאות סוערות ומחזות חריגים מחוץ ללשכת הגיוס

אלי יעקובוביץ
האשמות הדדיות

מתיחות שיא בין המדינות הגרעיניות: חשש ממלחמה

שמעון כץ
תיעוד מסכם

לפני שמעד ונפל: זה האירוע בו השתתף ראש הישיבה

נתי קאליש
הסכנה בדרכים

תיעוד קשה: רוכב האופנוע התהפך אל הכביש

אבי יעקב
36 הרוגים

איראן מאשימה את ישראל בשריפה: "ראיות ברורות"

שמעון כץ
יותר מ-50 מטרות

צה"ל מפרסם תיעוד: כך הותקף מחסן הטילים המדויקים

קובי פינקלר
בחופי תימן

תיעוד מטורף: ספינה עם רבבות כבשים התהפכה בים

אבי יעקב
קליפ ווקאלי

מודה אני • יחיאל ליכטיגר וילד הפלא חיים בדואט

אליעזר חסיד
נס גדול

שני תומכי דאעש נעצרו בירושלים • ניסו להצטרף

קובי אליה
מנגנון מיוחד

צפו: שיגור ראשון של רקטת 'בר' לעבר עזה

קובי פינקלר
תיעודים דרמטיים

מניין ההרוגים והפצועים באיראן עולה; האש משתוללת; צפו

חיים שער
צפו

בתוך ה'סיוע ההומניטרי' של אונר"א: זה מה שאותר

קובי פינקלר