ביום שלישי האחרון הגיע מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו לבית הכנסת אהל יוסף בשכונת רמות בירושלים במסגרת מסעו המיוחד בירושלים. בבית הכנסת התקבצו גדולי תורה מרביצי תורה יושבים על מדין ואלפי בני תורה שנדחקו בבית המדרש, בעזרת הנשים, בהיכלות הסמוכים וברחבה מחוץ לבית המדרש שם הוצבו מסכי ענק לטובת האלפים, והמתינו למעמד הגדול לחזות בגדול הדור משתעשע בדברי תורה.
מראה מרנין היה לראות את גדולי רבני השכונות יושבים ולוחמים את מלחמתה של תורה יחד עם גדול הדור בינהם הגאון רבי אשר וויס, הגאון רבי בונים שרייבר, הגאון רבי חיים יהודה כהן, הגאון רבי ישראל גואלמן, הגאון רבי צבי ויספיש, הרב הלפרין, הרב אייזנטל ועוד. כשבשורות הראשונות יושבים עוד עשרות מרביצי תורה, רבני שכונות ותלמידי חכמים מופלגים מתושבי השכונה
עוד באתר:
את המעמד פתח רה״י הגאון רבי בונים שרייבר שאמר בדבריו "ברוך הבא בשם השם ברכנוכם מבית השם, אבמעמד זה אנו זוכים לקבל את פני גדול הדור, שאנחנו צריכים לשמוע דווקא מזקני הדור שהם מלמדים אותנו איך להתרומם מעל הקרקע, איך להפוך להיות רוחני, ולעוף באוויר.
מרן ראש הישיבה נעמד ליד הסטנדר, וכל הקהל התיישב במקומות לשמוע דברי אלוקים חיים, מעמד הר סיני של נתינת התורה, נאמר כמה נידוני תורה והביא את דברי האחיעזר, ושער הציון בענייני קלי וכרמל, וענייני חדש ואח"כ הביא עוד שאלה ממנחות, הציבור הגדול עונה ומתווכח עם רבינו על התשובות ורבינו עובר לשאלה נוספת. הגר"א וייס מבקש: ברשות מרן: אולי יש הבדל בין הדברים? ומביא את רבי שמעון בשערי יושר על הבדל בין ממונות לאיסורי הנאה, רבינו שומע ועונה ואז הגרי"ב שרייבר תוקף מזווית אחרת: אולי המקור חיים לא מתכוון מעשה בידיים, אלא רק שבהמה שאוכלת בעצם האכילה אין רווח וזה השינוי מפריעת חוב. תלמיד חכם מהקהל שואל אולי בחוב יש הנאה אמיתית וזה שונה מחוב? העניין של משרתרשי לייה עולה על שולחן מלכים. כשבאוויר הרגשה של בית מדרש חי.
לאחר השיעור רבינו התייחס לדברים העומדים על סדר היום: "אנחנו זוכים יחד לשוש ולשמוח בשמחת התורה, פקודי השם ישרים משמחי לב, אנחנו לא רק אומרים את זה, אנחנו כולנו יחד מרגישים את זה, את שמחת התורה, את האושר העצום שיש למי שעוסק בתורה, וכל חפציך לא ישוו בה, אין דבר שיכול להתקרב לזה, זר לא יבין זאת, זה הכוח של עם ישראל, זה הקיום של עם ישראל, שוכחים מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו ושמחים בתורה שמחה עצומה, שמחה שאין כמותה."
וסיים מרן ראש הישיבה: "אנחנו בתקופה מאד קשה, ובפרט מול גזירות השלטונות, כבר כולם יודעים היטב שאי אפשר לסמוך על אף אחד, רק – השלך על השם יהבך, להישען על אבינו שבשמים, והצורה הכי טובה לעשות את זה היא על ידי שקיעות בעסק התורה. בסיום המעמד פצחו בני התורה בשירת "אשרי העם שככה לו" ו"תורת השם תמימה" לכבודה של תורה כאשר במשך דקות ארוכות גדולי התורה רוקדים בהתלהבות שירי תורה".
בליל שישי מעד מרן הישיש במעונו ולאחר ייעוץ רפואי פונה לבית הרפואה ׳מעייני הישועה׳ בבני ברק שם נערכו בדיקות מקיפות ע״י מיטב הרופאים בסופם נמצא כי ראש הישיבה סובל משבר קל, בהתייעצות של מנהלי המחלקה האורתופדית יחד עם היועץ הרפואי הרב אלימלך פירר ורופאו האישי של רה״י הוחלט לנתח, בחסדי שמים מרן מתאושש מהניתוח ושב למעונו.
הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל תדיר עבור התחזקותו המלאה של רבינו אפרים דב בן דבורה.