
סקר TGI של חברת "קנטאר מדיה" פורסם אתמול והציג את נתוני החשיפה לעיתונים ולתחנות הרדיו בישראל. מהנתונים עולה כי תחנות הרדיו "קול חי" ו"קול חי מיוזיק" הינן תחנות הרדיו החרדיות המואזנות ביותר.
שוחחנו עם יונתן שלט, מנכ״ל "קנטאר מדיה", שכאמור ערך את הסקר. תחילה הוא מבהיר כי הסקר הוא "בכלל לא סקר מדיה, מרבית הסקר מתעסק בכל הנושא של מוצרים ושירותים וסגנון חיים ונועד לאפשר לחברות מדיה ומשרדי פרסום להבין היטב את קהל היעד שלהם. אחת מהזוויות זה איך להגיע אליהם בצורה הכי אפקטיבית מבחינת צינורות התקשורת".
עוד באתר:
אז איך זה בעצם עובד, כבר לא מחולקות החוברות כמו פעם?
"הסקרים מתפרסמים פעמיים בשנה. המדגם השנתי הארצי הוא 5,000 איש. מעל גיל 18, דוברי עברית. זה סקר אינטרנטי היום שאנחנו מגייסים מכל מיני מקורות כדי להבטיח ייצוגיות".
לדבריו, "בשלוש-ארבע שנים האחרונות יש איזושהי ירידה במה שנקרא התקשורת הקלאסית, גם ברדיו במיוחד בכלל האוכלוסייה, ודאי שהתפתחות החדשות באינטרנט ועולם הפודקאסטים משפיע על כך".
לעומת זאת, טוען מנכ"ל קנטאר, כי תחנות הרדיו החרדיות שומרות על יציבות, לפחות בשנתיים האחרונות.
מבחינת מספרים: "אם אנחנו מדברים על 2024 כולה אז "קול חי" עומד על 4.7%, "קול חי מיוזיק – 4.6%".
בעבר ראינו במדד הארצי גם את העיתונים החרדיים נזכרים – "המודיע", "יתד" ו"משפחה", הם נעלמו מהסקרים האחרונים.
שלט עונה: "הפסקנו לסקור את העיתונים החרדיים, בסוף זה פשוט לא היה משתלם זה משהו שעולה כסף". הוא טוען כי בעיתונות זה די "שחור ולבן" מבחינת הקהל, "העיתונים החרדיים פונים ב-99% למגזר החרדי. ברדיו, אם אני מנתח את "קול חי" למשל, זה לא רק קהל חרדי מאזין, יש אחוז ניכר מהקהל הדתי שאינו חרדי, אפילו מסורתי דתי, זה פחות שחור ולבן".
לסיום, שאלנו, האם כלי מדיה יכול לבקש להסיר את עצמו מהמחקר, או שזה כלל לא תלוי בו.
"אנחנו חברה פרטית", ענה מנכ"ל קנטאר, והוסיף: "זכותנו לעשות סקר".
האזינו לראיון המלא מתוך התוכנית "שטח שיווקי" בהגשת עפר גדנקן >>>