
חברת דיפלומט, אחת מענקיות המזון והטואלטיקה הגדולות בישראל, הודיעה על העלאת מחירים משמעותית בשורה של מוצרים פופולריים. על פי ההודעה שנשלחה לקמעונאים, החל מה-1 במאי 2025 יתייקרו מחירי השוקולד, הקפה והמרגרינה בשיעור של 14%-15%.
בין המוצרים שמחירם צפוי לעלות נמצאים מוצרי השוקולד והעוגיות של חברת מונדליז, ובהם המותגים אוראו ומילקה. בנוסף, יתייקרו גם קפה נמס וקפסולות במותג ג'ייקובס של הספקית JDE, וכן מוצרי המרגרינה בלו בנד של חברת FLORA. ההתייקרות המשמעותית מגיעה בדיוק שנה לאחר העלאת מחירים קודמת שביצעה החברה, וממחישה את המגמה המדאיגה של עליות מחירים מתמשכות בשוק המזון.
עוד באתר:
בהודעתה לקמעונאיות, הסבירה דיפלומט כי נאלצה לבצע את העלאת המחירים בעקבות "עדכון מחירים מצד חלק מהיצרניות הבינלאומיות". החברה טוענת כי דחתה את העליות לאורך זמן, אך לבסוף נאלצה להיכנע לעלויות הגוברות.
"בשנה החולפת חלו התייקרויות משמעותיות בעלויות הייצור של המוצרים השונים של יצרנים ברחבי העולם, בין היתר, בשל עלייה חדה במחירי הקקאו והקפה", נמסר מהחברה. "לאורך זמן הצלחנו במאמצים ניכרים לשכנע את היצרנים המספקים לנו מוצרים להימנע או לדחות עליית מחירים, וכך הצלחנו לשמר את מחירינו ברוב הקטגוריות עד כה".
כבר בחודש שעבר, עם פרסום תוצאותיה הכספיות לשנת 2024, רמזה דיפלומט על העלאת מחירים צפויה. החברה ציינה כי מספר יצרניות מוצרי צריכה מובילות בעולם דיווחו שעליות המחירים החלו לפגוע בנתחי השוק שלהן, והן צופות מיתון בעליות המחירים בשנה הקרובה.
למרות זאת, החברה הבהירה שאם ספקיות שלה יבצעו התייקרות במחירים, היא תיאלץ לגלגל אותן ללקוחות שלה (הקמעונאים), על מנת למנוע השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה הכספיות.
דיפלומט, שנמצאת בשליטת משפחות וימן ומנדל, היא אחת היבואניות וחברות ההפצה הגדולות בישראל. החברה מייבאת שורה ארוכה של מותגי מזון בינלאומיים פופולריים, בהם קלוגס, סטאר קיסט, מזולה, היינץ, אוראו, ג'ייקובס, וקיקומן. בנוסף, החברה מייבאת מוצרי טואלטיקה וניקיון מובילים כמו אריאל, לנור, פיירי, הד אנד שולדרס, ג'ילט, פנטן ואולוויז.