
לקוחות מי עדן הופתעו לגלות כי החברה העלתה את מחירי שירותיה בשיעור חד של עד 56%. ההתייקרות כוללת את מחירי כדי המים, דמי האחריות על המתקן ודמי המשלוח.
הודעה על שינויי המחירים נמסרה ללקוחות באמצעות הודעה קטנה שהופיעה בפינת ההודעות האישיות בחשבונם, כך שרבים מהם כלל לא הבחינו בכך.
עוד באתר:
לפי העדכון, מחודש מרץ 2025, מחירי השירותים יתייקרו באופן הבא:
– כד מים (18.9 ליטר) – מחירו יעלה מ-25.64 שקלים ל-32.01 שקלים, התייקרות של 28%.
– דמי אחריות על המתקן – יזנקו מ-16.24 שקלים ל-25 שקלים, עלייה חדה של 56.25%.
– דמי משלוח – יתייקרו מ-11.11 שקלים ל-15 שקלים, עלייה של 36%.
לקוחות שפנו לחברה במטרה להבין את פשר ההתייקרות קיבלו תשובה כי בתמורה לעלייה במחירים, החברה תשלח להם בקבוקי מים אישיים כחלק מהשירות.
מהחברה נמסר כי ההתייקרות נובעת מעלייה חדה בעלויות הייצור, חומרי הגלם, התחבורה והלוגיסטיקה. לטענתם, מדובר בעלייה מתונה של כ-7% בלבד בממוצע, לאחר שהחברה ספגה תקופה ארוכה של עליות בתשומות.
עוד נמסר ממי עדן כי לקוחות החברה יכולים לבחור במסלולי תמחור שונים, כך שככל שצורכים יותר כדי מים – המחיר לכל כד יורד. בנוסף, תעריפי המחירים משתנים בהתאם לסוג הלקוח, בין אם מדובר בפרטי, עסקי, מוסדי או אסטרטגי.
העלאת המחירים, במיוחד בשיעור חד כל כך, מעוררת כעס בקרב צרכנים רבים. חלקם טוענים כי הצעד נעשה ללא שקיפות מספקת וכי התייקרות בסדר גודל כזה אינה מוצדקת, במיוחד כשמדובר במים מינרליים טבעיים מבטן האדמה.