
טויוטה שמרה על מעמדה כיצרנית הרכב הנמכרת ביותר בעולם זו השנה החמישית ברציפות, עם מסירה של 10.8 מיליון כלי רכב ברחבי העולם בשנת 2024, כך הודיעה החברה. עם זאת, טויוטה דיווחה על ירידה של 3.7% במכירותיה הגלובליות, כולל המותגים-הבת דייהטסו והינו מוטורס, מה שמעיד על אתגרים משמעותיים בשוק.
הירידה במכירות נבעה בעיקר מצניחה חדה בביקוש ביפן, שם התמודדה החברה עם השלכות של בעיות ממשל הנוגעות להליכי הסמכה, במיוחד בחטיבת הרכבים הקומפקטיים של דייהטסו. למרות זאת, טויוטה הצליחה לשמור על יתרונה מול קבוצת פולקסווגן, שדיווחה החודש על ירידה של 2.3% במכירות ומסרה מעט יותר מ-9 מיליון רכבים.
עוד באתר:
פולקסווגן מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, כולל מאמצים להפחתת עלויות בשוק הגרמני והתמודדות עם מלחמת מחירים אינטנסיבית בסין. לעומתה, טויוטה נהנתה מביקוש גבוה לכלי הרכב ההיברידיים שלה בארצות הברית, מה שסייע לה להגיע להיקף מכירות שיא, חרף הירידה הכוללת בביקוש.
מכירות מותגי האם בלבד – טויוטה ולקסוס – רשמו ירידה של 1.4% והסתכמו ב-10.2 מיליון יחידות, כאשר הירידה החדה ביותר נרשמה בשוק היפני. גם בסין חוותה החברה ירידה של 6.9% במכירות, על רקע התחרות העזה בשוק הרכב הגדול בעולם, מה שהקשה עליה להרחיב את נתח השוק שלה.
למרות האתגרים, טויוטה רשמה עלייה משמעותית במכירות כלי הרכב ההיברידיים שלה, שהגיעו לנתח שיא של 40.8% מכלל מכירות מותגי האם. לעומת זאת, כלי הרכב החשמליים נטולי הפליטה של החברה היוו רק 1.4% מכלל המסירות, נתון שמדגיש את המשך ההתמקדות של טויוטה בהנעה היברידית על פני מעבר מלא לחשמל.