
ראש אבות בתי הדין בעיר ירושלים, רבה של הגבעה הצרפתית. הגאון הרב ברוך שרגא נשאל בתוכנית 'ברוך שאמר' על ידי מאזינה, "אני נמצאת לפני לידה, והרופא האישי שלי ממליץ לעשות זירוז לידה מאחר והוא צריך לטוס לחוץ לארץ. האם זה מותר על פי ההלכה, ומה הדין לעניין רפלקסולוגיה או סטריפינג? האם דינם שונה?".
בפתח הדברים אמר הרב שרגא, "כידוע, לעשות זירוז במקום שאין סכנה, בוודאי שזה לא טוב. אם מדובר בסכנה למעוברת, או סכנה לתינוק, בוודאי שאין דבר שעומד בפני הסכנה, אבל בשביל שהרופא רוצה לטוס לחוץ לארץ, או מסיבות אחרות, ידוע שבוודאי שאין לעשות את זה".
עוד באתר:
הגר"א הסביר, "ידוע כי באותו הרגע שהאישה יולדת מלמטה, הנשמה של התינוק נשלמת מלמעלה. כך כותב הראב"ד בהקדמתו לספר היצירה, 'וצריך אתה לדעת, כי באותו רגע שהאישה יולדת מלמטה, הנשמה היא נשלמת מלמעלה, ושולחים אותה מן השמיים אל בני האדם, אשר בכל נולד, בזמן שלו'. בזמנם לא היה זירוז. היו הולכים לכל מיני אנשים, שיודעים לכתוב קמעות, היו כותבים קמיע שילד לפני הזמן. זאת אומרת שהם עושים איסור, ופעמים שהם גורמים להרוג שתי נפשות. ופעמים, אפילו אם הילד נולד, רגיל הכל, הוא גורם לנולד ימים רעים, וצרות משונות זו מזו".
עוד הביא הרב מהמקורות, "כי הוא צריך להיוולד בזמן שקבעו לו מן השמים. ואלוקים את דמו יבקש. לכן, הוא אומר הראב"ד, שכללו של דבר, שאדם לא ישנה בזה סדרי בראשית. כך כותב גם בספר הקנה, מגדולי מקובלים, הוא אומר הלידה היא בכוח הקדוש ברוך הוא, שהוא מותיר את חבלי הלידה והיולדה. וצריך להבין, כי באותו רגע שהאישה יולדת מלמטה, הנשמה נשלמת למעלה. משם היא מקבלת באותו רגע את כל מה שעתיד לבוא על התינוק הזה. לכן כל מי שעוסק עם קמיעות שגורם ללידה, שתבוא טרם זמנה, אלוקים יבקש את דם הנולד מבעל הקמיע".
"פעמים, העובר הזה צריך להיוולד בזמן של מילוי הירח. בעלי הקמיע גורם לו להיוולד במיעוט הלבנה. הדבר הזה שנולד במיעוט הירח, אז הוא ביטל גזירת הקדוש ברוך הוא והוריד אותו בלא זמנו. אז הוא גורם לו לקחת ממון שלא שלו, להתחתן עם אישה שלא שלו ומשנה עליו כל סדרי בראשית. אז זה משמע מפורש שיש איסור לזרז את הלידה על קמיע, בכדי שתלד שלא בזמנה, כי כל דבר ודבר הוא בזמנו."
כמו כן התייחס הרב לסגולת הספר 'נועם אלימלך' ונשיכת פיטם האתרוג.
האזינו לתשובה המלאה המפורטת והמנומקת מתוך 'ברוך שאמר' ב'קול חי':