
בעקבות העלאת המע"מ, מרבית רשתות השיווק עדכנו מחירים והחליפו מדבקות, אך רשת קרפור יצאה במהלך ייחודי לטובת הצרכנים.
לפי דיווח ב'כאן', הרשת הבינלאומית הודיעה כי היא תספוג את עליית המע"מ על כלל מוצרי המותג הפרטי שלה, בהם מוצרי מזון, פארם, טואלטיקה וניקיון, לצד מוצרים טריים בקצביות ובדגיות שלה.
עוד באתר:
מנכ"ל קרפור: "רצון להתחשב בצרכנים"
מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קרפור ישראל, הסביר את המהלך: "במסגרת אסטרטגיית ההתרחבות של קרפור והבאת כ-1,700 מוצרים של המותג הבינלאומי לישראל, עם תכנון להוסיף עוד מאות מוצרים במהלך השנה, החלטנו לספוג את עליית המע"מ על המוצרים החשובים ביותר למשקי הבית בישראל, מתוך מטרה להקל על לקוחותינו".
רשתות נוספות מצטרפות
גם רשת 'אושר עד' טרם עדכנה את מחירי מוצריה בשלב זה ונראה שהיא סופגת את העלאת המע"מ, אם כי גורמים בענף מעריכים כי מדובר בצעד זמני. בשבוע שעבר הייתה זו רשת 'גוד פארם' שהכריזה ראשונה על ספיגת העלאת המע"מ, צעד שזכה לתשומת לב רבה.
מה צופן העתיד?
השאלה המרכזית בענף היא האם מדובר במגמה ארוכת טווח או בפתרון זמני בלבד. ייתכן שבסופו של דבר, גם הרשתות שסופגות כעת את עליית המע"מ ייאלצו להתאים את מחיריהן לשאר השוק. בינתיים, הצרכנים יכולים לנצל את ההזדמנות וליהנות ממחירים תחרותיים ברשתות אלו.