
בשנת 2023 רשמה משטרת ישראל 33,803 דוחות בגין אי ציות לרמזור, ירידה של כ-20% לעומת 2022, אז נרשמו 42,046 דוחות. בממוצע נרשמו 93 דוחות ביום. בחמש השנים האחרונות נרשמו 183,243 דוחות על חציית צומת באור אדום, נתון המצביע על ממוצע שנתי של כ-36 אלף דוחות. הירידה המשמעותית במספר הדוחות מדגישה את החשיבות של צעדים להגברת האכיפה והמניעה.
תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו בשנת 2023 עם 3,166 דוחות, ירידה לעומת 5,320 דוחות ב-2022. ירושלים במקום השני עם 3,012 דוחות. ערים נוספות ברשימה כוללות את נתניה (1,005), חולון (929), וחיפה (878). ברוב הערים נרשמה ירידה משמעותית לעומת שנת 2022, למעט גבעתיים שבה חלה עלייה במספר הדוחות.
עוד באתר:
בשנת 2022 היו 2,799 נהגים מעורבים בתאונות דרכים בשל אי ציות לרמזור, מתוכם 34 נהגים בתאונות קטלניות (עם לפחות הרוג אחד) ו-286 בתאונות קשות. אי ציות לרמזור מהווה את הסיבה החמישית בשכיחותה לתאונות קטלניות, אחרי אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי שמירת מרחק, מהירות מופרזת ומעבר בין נתיבים.
נתוני הדוחות ותאונות הדרכים מצביעים על חשיבות האכיפה הממוקדת בעבירות רמזור. שילוב של מצלמות רמזור משולטות, קנסות גבוהים והסברה ציבורית עשויים לצמצם את התופעה המסוכנת ולהקטין את מספר הנפגעים בכבישים.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הדגיש את הסכנה בחציית צומת באור אדום: "זוהי אחת העבירות המסוכנות והקטלניות ביותר. נהג שנכנס לצומת באור אדום עלול לגרום להתנגשות ישירה עם רכב אחר ולפגיעות חמורות. יש להציב מצלמות רמזור בולטות ומשולטות כדי ליצור הרתעה אפקטיבית ולמנוע סיכון חיים".