
מאזינים עלו לתוכניות ההלכתיות של הגאון הרב אופיר מלכא של הגאון הרב חיים איידלס ושאלתם בפיהם: "אדם שקנה רכב מהשנים האחרונות ורוצה להפעיל ביטוח מקיף, המכסה את רוב ככל הנזקים שייגרמו לרכב, אם על ידי תאונה, גניבה, פגיעה כל שהיא, מחוייב להתחבר לשירות "איתוראן".
איתוראן הוא שירות המזהה על ידי חיישן המחובר לרכב בכל רגע נתון את מיקומו של הרכב ובכך מוצא במהירות את הגנב או מעדכן את המבוטח בכל דבר חריג הקשור ברכב.
עוד באתר:
השאלה העולה היא, באם יקרה כל דבר חריג ביום השבת, כדוגמת גניבה, או מכה שהרכב יקבל בעיצומה של השבת, לכאורה ייגרם חילול שבת על ידי יהודי. עובדי החברה יפעילו את האיתוראן, יבדקו את מיקומו של הרכב ואף יתקשרו לבעלים במקרה הצורך.
האם בכך שאני מפעיל את הביטוח אני גורם לחילול שבת שאולי ייגרם על ידי? האם שייך פה דין "לפני עיוור לא תיתן מכשול, והאם טובת ההנאה היא בכלל של חברת הביטוח בשביל שלא תצטרך לשלם את הנזק?
האזינו לתשובתו של הגאון הרב אופיר מלכא מתוך התוכנית "הלכה למעשה" >>>
האזינו לתשובתו של הגאון הרב חיים איידלס מתוך התוכנית "דרך חיים" >>>