
כמחצית מהשיחות שהתקבלו במוקד 100 ביום ה-7 באוקטובר לא נענו, כך על פי נתונים שפורסמו היום (שני) על ידי המשטרה. למרות מאמץ המשטרה לענות לכמות כפולה מהממוצע היומי של שיחות, מעל 55,000 פניות נותרו ללא מענה.
לפי הדיווח, התקבלו במוקד המשטרתי 133,684 שיחות, מתוכן נענו 78,353, בעוד ש-55,331 נותרו ללא מענה. לשם השוואה, במהלך הימים הראשונים של מבצע "שומר החומות", מוקד מחוז מרכז לא הצליח לענות ל-8% מהשיחות בלבד, ומבקר המדינה הגדיר זאת כ"כשל חמור."
עוד באתר:
לאור זאת, המשטרה הרחיבה את מוקדי החירום והטמיעה תכנית להעברת השיחות בין המחוזות ברחבי הארץ, אך ביום ה-7 באוקטובר נרשם עומס חריג שהוביל לכך שעשרות אלפי פניות לא טופלו. עם זאת, הנתונים שהתקבלו באמצעות בקשת חופש מידע שהוגשה על ידי עמותת "הצלחה" מצביעים על כך שמוקדי המשטרה ענו לכפול ממספר השיחות המתקבלות ביום רגיל, העומד על כ-40,000 שיחות.
עורך הדין אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", התייחס לנתונים ואמר: "המספרים שהתקבלו ממשטרת ישראל מדגישים את המיוחדות והחריגות של יום ה-7 באוקטובר מבחינת היקף הפניות ואי מתן המענה לכמחצית מהשיחות. בהפקת הלקחים והיערכות לאירועים בעתיד, יש לקחת בחשבון גם את המידע וההיבטים הללו."
המשטרה מסרה בתגובה: "בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס נגד מדינת ישראל, כוחות המשטרה היו הראשונים להגיע לזירות הקרב ולהציל באומץ רב את תושבי הדרום ומשתתפי פסטיבל נובה. 58 שוטרים ולוחמי מג"ב הקריבו את חייהם במהלך יום זה, כשהם עוצרים בגופם את מחבלי חמאס ומונעים המשך מעשי טבח. למרות התנאים הקשים ועומס השיחות, הצליחו מוקדני המשטרה לענות ל-80,766 שיחות, שהם למעלה מ-60 אחוזים – נתון יוצא דופן ביום כה חריג. אנו מצרים על כך שלאחר פעילותם ההרואית של השוטרים, אלו הם הנושאים שהובלטו."