הכתות מוכרות מידע שהוא אמור לשפר את איכות החיים של האדם, אלא שהכתות מוכרות מידע שאי אפשר להוכיח אותו כמו שנראה בהמשך באריכות.
הכת היא מערכת שאי אפשר להוכיח אותה אין לה הסברים היא מבקשת להתחבר אליה בכח האמונה.
עוד באתר:
הכתות הן נגד השכל הישר, השכל הישר אומר אם אתה רוצה להתייחס למציאות אתה צריך להכיר את המציאות, ואם אתה מתעלם מחלקים מסוימים של המציאות, אם אתה לא לוקח בחשבון את כל הנתונים אתה עלול להחליט החלטה לא מאוזנת…
ובכת מבקשים ממך להאמין שמנהיג הכת הוא בעל כוחות נסתרים, שהוא מתקשר עם מלאכים שיש לו את הידע איך להתחבר אל כל כוחות הקוסמוס ועוד כל מיני דמיונות שנמכרים… בהרבה כסף
הרבה אנשים שהם חברים בכת הם מרגישים שיש כאן משהו לא הגיוני, הם מרגישים שיש כאן משהו שהוא 'לא בסדר' אלא שהם התרגלו לעצב את ההתנהגות שלהם והם כמו לובשים מסכה שמציגה אותם כ- "חבר כת מושלם".
הרי אם יהיו להם מדי פעם ספיקות או שאלות יידחו אותם מהכת…
חברי הכת הם לא רק לובשים מסיכה של 'חיים מושלמים' כלפיי האנשים בחוץ אלא גם כלפיי החברים שלהם בכת פנימה.
ואפילו כלפיי עצמם, הם צריכים פעם אחר פעם. הם עסוקים בלשכנע את עצמם שהם 'בקהילה ובחברה הנכונה'. הם צריכים לשכנע את עצמם שיבוא היום ואז תראה התוצאה הגדולה של האמונה הנכונה שלהם…
לחלק הראשון: הם נראים רגיל לחלוטין; אבל שבויים עמוק ב'כת'
מנהיגי הכת דואגים שאנשי הכת יהיו כ"כ עסוקים בפעילות עד כדי כך שהם יהיו עייפים מכדי לחשוב האם הם בכלל עסוקים בדבר ובעניין הנכון.
מנהיגי הכת מנהלים את הזמן את אנשי הכת וכך הם מרחיקים אותם מהחברה מהמשפחה ומעוד גורמים שעלולים לגרום להם להטיל ספק בכת שהם חיים בה.
מנהיגי הכת מחפשים לשלוט על הזמן של הכפופים להם.
זה עוזר לשמור על חבריי הכת.
עוד מהלך שפועלים על פיו אנשי הכת, הם מייצרים הרבה פגישות ומשימות, וזו חובה להשתתף במשימות האלה.
מנהיגי הכת מפעילים הרבה לחץ הם מתעקשים שאנשים יגיעו לאירועים שלהם, למה?
כי באירועים שלהם האנשים הם מלאי אנרגיה כח ומוטיבציה יש שם הרבה עוצמה
כולם נלהבים וקבוצת אנשים נלהבת זה 'מושך'
מה שקרוי 'ראייה חברתית' = אם הרבה אנשים משקיעים או נמצאים במקום מסוימים זו הוכחה שהוא טוב ואיכותי.
האדם מגיע לאיזור הכת, שם הוא רואה את כולם מאושרים ושמחים כולם נראים כ"כ נלהבים, עד שהאדם מתחיל לאמר לעצמו, אם משהו לא בסדר, כנראה בתוכי משהו לא בסדר.
וכך הוא נופל לתרבות ההעדר על ידי העדר…
אנשי הכת הם גם מתקשרים שוב ושוב, הם פוגשים את האדם ברחוב בחנות
הם מנסים להקיף את האדם בלחץ בחום באהבה ובאשליות אנשי הכת לא מרפים…
ואז אנשי הכת אומרים, תדע לך כאשר תצטרף אלינו אתה תזכה להרבה שפע והרבה הצלחה אבל בני המשפחה שלך ייתנגדו הם יסבירו לך כל מיני הסברים למה לא להצטרף… ואנשי הכת יאמרו תדע לך הם המשפחה שלך אבל הם לא יודעים מהו הדבר הטוב בשבילך
הם אוהבים אותך אבל הם לא יודעים מה טוב לך
או שאנשי הכת יאמרו שהם בכלל לא אוהבים אותך – הם רק אוהבים את עצמם ולכן הם לא רוצים שאתם הילדים שלהם יזעזעו את המשפחה וכל מיני הסברים מזלזלים בהורים או בחברים הקרובים הם יאמרו לך אל תאמין למה שאומרים לך 'ההורים שלך או החברים שלך' הם פשוט לא זכו לאור הם לא זכו לאמת, הם לא מבינים 'את האמת'.
הם לא מבינים מהו הדבר האמתי והנכון.
ואז מהי החשיבה אצל המגויס הטרי?
הוא אומר כך: מכיוון שהכת חזתה שזה מה שיקרה – סימן שהיא דוברת אמת!
אבל האמת היא לא כך… אם בני המשפחה שלך דואגים לך אדרבה בוא נראה מה יש לכולם להגיד ומי שמוכן לדבר הגיון הוא הדובר אמת הוא הצודק, אבל לצערנו בזמן של נפילה לכת האדם לא מחפש צדק אלא רגשות ותחושות
אם יש לאדם קשיים ומפלה רגשית אפשר להבין אותו, זה לא קל, אבל מצד שני, זו לא סיבה לאבד את הבחירה שכל והיגיון וליפול ל'כת'!
הכתות תופסות את האדם כאשר הוא 'רגיש ופגיע' הכתות מדברות על חוויות חזקות ולא על אמת שאשפר להוכיח אותה.
הכתות מעניקות חברויות לא אמתיות, אם אתה משתף פעולה מעניקים לך הרבה חום! ואם לא, אז האדם כמו 'סובל' מנידוי.
הכתות מפעילות לחץ בסגנון של 'סוף העולם'. הכתות רוצות שבני אדם יעשו מעשים קיצוניים, כי כשאדם עושה מעשים קיצוניים למען 'הכת' הוא נשאב לכת.
אחרי המעשים המשונים והמשוגעים שעושה האדם למען הכת = הלב שלו משתכנע שהוא אמור להיות שונה ואפילו מוזר.
אחרי המעשים יימשכו הלבבות ואחרי המעשים המשונים והמשוגעים גם הלב יהיה שונה ומשוגע.
לכתות יש מנהיג כריזמטי והרבה ידע סודי שהוא מעורפל ולא כל אחד יכול להבין ולהשיג אותו הכת בהמשך גם קובעת לאדם עם מי מותר ואסור לדבר.
הגורו מסוגל להוביל, להקסים, לשכנע, לעורר השראה ולהשפיע על אחרים.
הוא מעורר מיד תשומת לב, הערצה והתפעלות.
הוא מפגין קור רוח, ביטחון עצמי ושליטה עצמית.
הגורו בדרך כלל אינטליגנטי מאוד ומשתמש במילים וברטוריקה בכישרון
הוא מסוגל להסביר רעיונות סותרים והתנהגויות סותרות באופן כל כך משכנע עד שהמאזין לא מטיל ספק בדברים של הגורו, ואם יש ספק, מיד המשועבד לכת חושב שהוא הבעיה כנראה שהמח שלו לא מבין.
מאזין חושב שמשהו אצלו לא בסדר ולא אצל הגורו.
המילים והשימוש בשפה הם הכלי העיקרי של הגורו.
הוא יכול לנזוף באדם או לאמר לו מילים מזלזלות ופוגעות ובזה הוא משכנע את האדם.
הגורו יכול לאמר מילים מזלזלות ומשפילות.
ועוד הוא יסביר וישכנע שהמילים המזלזלות הן מגיעות מ'לב אוהב'.
הוא מנסה להסביר ובהרבה מקרים מצליח לשכנע שהמילים שלו באות ממקום של אהבה אמיתית ודאגה לזולת, הוא נראה כמי שמקריב מעצמו ומוותר מעצמו למען האחרים.
הוא נראה איש חסד מעניק ונותן הרבה… אבל זו האומנות להשקיע כדי לקבל בחזרה, הוא כמו אדם שמכור לעבודה הוא מכור לעשות לעצמו עוד ועוד משועבדים כפופים וחסידים.
מטרת ההתנהגות שלו היא מניפולטיבית: שליטה, השפלה, יצירת רגשות אשמה ופחד אצל האנשים האחרים.
הגורו מעביר מסר אם תהיו מחוברים אליי לא תסבלו אלא יהיה לכם טוב בחיים, הוא מסביר לחברי הכת כמה הם 'מיוחדים נדירים' וכמה הם זכו להיות חלק מ'הכת'.
הוא משכנע אותם שהם 'זכו' להיות חלק מהכת… ובכך הוא מגדיל להם את התחושה של 'חשיבות'.
הוא מעצים את החשיבות של הכת בעיני הקבוצה וה'עדר' כלומר קבוצת האנשים ריבוי אנשים זה מעניק לאדם תחושה והרגשה שיש כאן 'משהו אמיתי מרגש ומיוחד'.
ככל שהקהל של הגורו גדל כך הוא מאמין יותר ויותר בעצמו, הוא מאמין שהוא מיוחד שהוא נביא שהוא שליח הבורא עד המסקנה שהוא המשיח…הקהל מרומם אותו, פעמים הוא עצמו לא האמין שהוא יגיע לכזו עוצמה
הוא גדל והוא מתחיל לאמר אמירות בסגנון של 'זכיתם שאתם שייכים לקבוצה שלנו.
ואנו מיוחדים ואנו נאיר את העולם' כל מיני אמירות כאלה, אמירות שמייצרות תחושה של ביטחון אמון ואמונה של הפרט במה שהוא מחובר לקבוצה גדולה, הוא מקבל תחושת שייכות למשהו גדול, כמובן זו אשליה, אבל זו ההרגשה של המגויסים הטריים
כמו שהאדם בחרדה מרגיש פחד מסכנה לא קיימת.
כך האדם בכת מרגיש סיפוק עוצמה ושייכות מהחיבור ל'כת' למרות שאין תוכן אמיתי במה שהוא עושה.
הוא מתרגש מריבוי אנשים, אם לא היו אנשים הוא לא היה חושב שיש כאן 'אמת'.
ריבוי האנשים, הקהל ריבוי האנשים זה מה שמעניק לאדם תחושה שיש כאן משהו אמתי.
וככל שהקבוצה גדלה מאמין הגורו בעצמו, והנרקיסיזים רק מתעצם יותר ויותר.
כמובן שהגורו דורש מחברי הכת ענווה
נמיכות רוח וויתור על אגו, אבל מצד שני כל העוצמה שלו היא הנוכחות שלו הוא מתעסק באופן אובססיבי בהישגים האישיים שלו, בגדולה ובסמכות שלו.
מרוב שיש לגורו אנשים שמצייתים לו הוא באמת מאמין בעצמו באופן קיצוני הוא באמת חושב שהוא חכם ומוסיף הרבה לאנשים בעולם.
הגורו באמת מאמין שהוא ראוי להערצה ולציות מוחלט, ואם לא מקשיבים לו, באמת הוא מאמין שצריכים לכעוס ולהעניש את חברי הכת שלא מקשיבים והוא באמת מאמין שזה לטובתם.
הגורו מאמין לכל מה שהוא אומר, אם נבדוק אותו במכונת אמת, הוא יאמין למה שהוא אומר, באמת נדמה לו שהוא מיוחד ושהוא שליח הבורא, הוא באמת מושפע מהאנשים שמקשיבים לו.
הוא באמת מושפע מהחברה שאוהבת אותו, הוא באמת מושפע מהכח שיש לו ולכן הוא מאמין יותר ויותר בעצמו, הערכה עצמית מופרזת.
הוא מחובר יותר ויותר לעצמו הוא מפתח אהבה עצמית, הוא לא מזהה את המקום המגוכח שהוא נמצא הוא באמת מאמין להבלים שלו.
הוא מפתח אמונה שלמה בכוחות שלו
הרבה מנהיגי כת הם נראים 'יודעים הכל' אבל אם נעקוב אחרי הדברים שלהם נראה שיש הרבה מידע לא מדויק, יש הרבה סילוף עובדות מעגלים פינות
מנהיגי הכת הם כריזמטים כי הם חסרי חרטה הם חסרי בושה הם ללא מצפון לכן הם נראים בטוחים בעצמם.
הוא מסביר כמה הוא מקור הכח והידע ואם אנשים לא מצליחים אצלו, הוא מוצא אצלם פגם שהם לא בסדר כי הם לא מקשיבים, ומצד אחד זה הגיוני, אם רופא אומר אתה תהיה בריא בתנאי שתעשה א ב ג – ואם לא תעשה תהיה חולה.
בהחלט אפשר להבין את האשמה של המטופל שהמטופל אשם בחולי שלו, אבל במקרה הזה, אפשר לחקור את המידע של הרופא, המידע שלו ניתן לבדיקה ולבחינה.
כך גם מטפל הוא אומר זו הדרך להתקדם מבחינה נפשית או למען שלום בית וחינוך ילדים ולהצליח, אפשר להבין שהוא מדבר בנחרצות, אבל הגישות שהוא מדבר עליהן הוא לא המציא אותן
אלא הן גישות שנבדקו נבחנו ומערכות ההיגיון והחשיבה מסכימים עם דרכי הטיפול.
אבל הגורו – הוא ממציא שיטה הוא ממציא טיפול הוא ממציא סיוע הוא ממציא את הדרך לשמחה הוא ממציא את הדרך והוא כופה את הדרך והוא מאשים אם משהו לא ייפעל כפי הדרך שהוא המציא.
הגורו ניראה כנותן בחינם ועושה חסד, אבל זו רק טעימה מחכמתו, אם רוצים את חכמתו, זה לא יהיה ברגע אחד אלא זה ייקח זמן וצריכים לשלם הרבה… עד שהאדם נעשה מכור לקבוצה, לכת.
גם מה שהוא נותן זה בתנאי שהוא זוכה ליחס של כבוד ויראה.
הגורו מחפש לבסס את הכת לשלוט עליה ולהשיג מהם את הזמן את הכסף ואת המשאבים שלהם.
הגורו מתפרנס מהכת בכבוד ובעושר
הגורו מתעקש שיפיצו את התיאוריות שלו בעולם
הגורו מתעקש שיילמדו את הגישה שלו וכל זה בשביל לעשות מהפיכה בעולם כל זה בשביל לתקן את האנושות
הוא ילדותי ומדבר על תיקון העולם, כאילו שהוא יוכל לתקן את העולם, הוא כנראה מאמין במה שהוא אומר, הוא באמת חי בבועה ובעולם בינו לבין עצמו.
בדיוק הפוך ממה שמלמדים אותנו ביהדות, אל תנסה לתקן את כל העולם, אלא תתחיל מעצמך, תנסה להשפיע על אחרים, כן, אבל לא 'להשתגע' ולנסות לשלוט על אחרים, ובעיקר שהאדם יעבוד על עצמו.
גורואים מסוכנים חולמים "לעשות מהפיכה בעולם" או "לתקן את האנושות" בזמן שתוכנית הפעולה שלהם היא תמיד צרה, ילדותית ומנותקת מהמציאות.
ולכן הגורו גם מתלונן שלא מספיק עוזרים לו להפיץ את התורות שלו ואז הוא רודה ומשתלט על החסידים והתלמידים שלו שהם יפרסמו אותו ואת התורות שלו.
בגדול הגורו הוא המושלם וכל טעות היא של החסידים שלו
הוא לא נתון תחת ביקורת ומי שלא מבין אותו הוא הבעיה.
הגורו מתקשר עם מלאכים עם רוחות עם ממדים עמוקים של הקוסמוס, ודברי המנהיג הם אמת צרופה בלתי ניתנת לערעור, מפני שהם מגיעים ממקור עליון.
הוא טוען שהוא מחובר לספירות יותר גבוהות.
הגורו הוא לא מפסיק להיות גורו, הוא רק מחליף חסידים כי ככל שעובר הזמן יש אנשים שפוקחים את העיניים אבל בינתיים הוא השיג חסידים חדשים.
האנשים שמגיעים לכתות הם אנשים בהרבה מקרים אנשים חלשים אנשים שקשה להם ואז אומרים להם שהעולם הוא 'רע' והשטן הוא חזק אבל יש מקום מפלט! מקום המפלט…זו הכת! הכת היא מקור התקווה היא מקור הכח.
וכעת להבדל בין יהדות לכתות
הדת זה קשר עם הבורא, הבורא מכיר אותי ואני מחפש לעבוד אותו
הכת היא לא 'למצוא חן בעיני משהו' אלא הכת היא אומרת שיש כוחות ומשאבים בעולם, והכת תתן לך את הכלים איך לשלוט בכוחות הרוחניים
הכתות אומרות נלמד אותך כוחות בבריאה ואתה 'האדם' תנצל אותם.
עוד נקודה הכתות אומרות במקום שתחווה סתירות בנפש נחתוך לך חלקים בנפש
כלומר במקום שתחווה בעיה עם היצרים שלך או קונפילקט ותחרות עם החברה, ננתק אותך מהחברה, תהיה מנותק מהחברה וכך אתה תהיה 'מאושר'
הוא לא מאושר בגלל שהוא חי בהרמוניה אלא הוא מאושר כי הוא חי ללא החלקים בנפש שהוא היה אמור לחיות אתם.
כמו אדם עם כאב ברגל במקום לטפל ברגל האדם כורת את הרגל.
כך בעניין זה – במקום לטפל ביצרים של האדם, האדם פשוט 'חותך' צרכים יצרים ורגשות, וכך אין לו עוד קונפיליקטים.
הוא לא מאושר כי הוא הגיע להרמוניה בין הצרכים אלא הוא פשוט חותך חלקים בנפש.
כמו הפסיכולוג שאומר למה אתה מרגיש אשמה, אל תרגיש אשמה, תוריד את המצפון ואין הרגשה רעה, אז האדם הרוויח האדם אין לו רגשות אשמה, אבל הוא הפסיד את המצפון שלו, האדם שילם מחיר גבוה יותר מאשר התגמול שהוא מקבל.
האומנות זה ליצור הרמוניה בין הצרכים והרצונות.
הכתות מנתקות חלקים מנפש האדם כדי שהאדם ירגיש טוב, כמו שאמרנו שהוא יהיה מנותק מהחברה ובכך הוא מרגיש טוב, הוא לא מרגיש הרמוניה ושלימות עם כל הכוחות והיצרים בנפש, אלא הוא חותך חלקים בנפש כדי להרגיש טוב.
ועוד נקודה, הדת אומרת יש אמת ואל האמת צריכים להתבטל אל האמת צריכים להתיישר
אבל הכתות אומרת אחרת, הרגש שלך ייקבע מהי האמת ומי ייקבע מה הרגש הנכון מנהיגי הכת.
כלומר מנהיגי הכת יאמרו אתה לחוץ אז תתנתק מהחברה אל תדבר שבועיים תלמד את עצמך להיות 'מנותק' מהחברה.
ואז האדם מרגיש טוב, הוא לא מרגיש טוב כי הוא יודע להתנהל בעולם עם קונפיליקטים הוא פשוט מוותר על צרכים.
דוגמא אדם לא שומר על הבריאות שלו, הוא משמין, זה מסוכן! כעת תופרים לו חליפה מפוארת מתאימה לו, אם יאמר האדם, אני חשבתי שאני חי לא נכון, אני חשבתי שזה לא בסדר כל מה שהשמנתי, אבל כעת אני רואה שהכל בסדר, עובדה – יש לי חליפה מתאימה! מה זה אומר, אם יש לי חליפה מתאימה זה אומר שאני חי נכון…האם זה הגיוני? בוודאי שלא! זה לא נכון.
הוא חי עקום אלא שהוא מנסה להרגיע את עצמו על ידי כך שהוא מוצא פתרונות איך ממשיכים לחיות באופן עקום ולא בריא.
האדם רוצה להמשיך לאכול הוא רוצה להמשיך להשמין אלא שהוא גם רוצה להרגיש טוב עם עצמו, אז הוא מנחם את עצמו, 'הינה יש לי חליפה מתאימה'…
כמובן שההתאמה של הבגד היא לא אומרת שהאדם חי נכון, אלא האדם מתאים בגדים לחולשות שלו.
וכך האדם בהרבה מקרים מתאים את עקרונות המוסר שלו לפי הרגשות שלו, כלומר לפי החולשות של האדם, האדם בונה את המוסר.
האדם מגיע בהרבה מקרים מגיע עם מערכת מעוותת ועל בסיס החולשות שלו הוא אומר 'נדמה לי שאני 'חי טוב' נדמה לי שאני חי באופן הגיוני', מי אמר? הרגש שלו… אבל הרגש של האדם הוא בהרבה מקרים הוא תלוי בחולשות של האדם.
אם הרגש של האדם שהוא מורכב מרגשות תחושות פצעים רגשיים אם הוא קובע 'מהו הטוב' אז האדם בוחר לעצמו 'טוב' שמותאם לחולשות שלו.
כאשר בני אדם ממציאים ערכים הם ממציאים לפי החולשות שלהם
לכן יש תמיד ירידת הדורות כי כל דור מוסיפים עוד חולשה ועוד חולשה מה שהופך את האנשים ליותר חלשים ופחות ערכיים.
אנשים יותר עצלנים אז הם מחפשים ערכים שלא סותרים את החולשה שלהם
האדם רוצה מצפון אבל גם לא יכול לשאת רגשות אשמה ולכן כדי שהוא יוכל להתמודד עם הרגשות אשמה הוא צריך להיות 'חזק' מבחינה נפשית
אם הוא חלש מבחינה נפשית, אם יש לו עצלות אהבת התענוגים קנאה ועוד תכונות כאלה, הוא לא יוכל להכיל ערכים גבוהים כי הם מהווים פער גדול מידי מה שמייצר קונפליקטים גדולים מידי בין האדם לבין הערכים, לכן ככל שיורדים בדורות החולשות הן יותר לגיטימיות ואם הן כך, אז האדם הוא מוריד את הערכים שלו, זו משמעות הגיונית לירידת הדורות.
זה באופן כללי בעניין ערכים שממציאים בני אדם.
כעת נחזור לכתות, מי אמר שהכת היא 'אמת' מי אמר שהיא מעבירה מסר אמיתי ראוי וטוב?
אפשרות אחת הכתות אומרות, המידע שניתן לי הוא משמים מלאך התגלה אליי אף אחד לא היה שם…אף אחד לא יכול להוכיח…
יש אימפריה של איסלאם שהכל התחיל על בסיס מה ש'אדם' אומר.
הכתות לא מאפשרות הוכחה צריך להמציא סיפור שאי אפשר להכחיש אותו, אנשים שמספרים שמלאך התגלה אליהם ויש לו את הסודות איך להציל את העולם…תוסיפו לכך את הכריזמה ואת הקהל ה'עדר' שיש לו… וכך אנשים מאמינים.
איראן מאיימים על האנושות והם מאמינים ב'מלאך' שדיבר אם מוחמד…
מוחמד אומר שהתוכן – השכלי של הקוראן הוא מעיד שזה ניתן משמים.
מה ההוכחה, בזה? אולי זו יצירה ספרותית אולי זו יצירת מופת בערבית, בתרגום זה לא חכם אבל בערבית אולי כן.
הם אומרים אם זה לא בא מאלוקים איך הוא כתב ספר כ"כ חכם, או ספר כ"כ ספרותי.
אז הם אומרים שהחכמה היא מקור האמת.
וכך הרבה כתות אומרות בגלל החכמה, אם תתפעל מהחכה תראה את 'האמת'.
אנשים אומרים אם זה כ"כ חכם – כנראה שזו אמת, והרבה כתות משתמשות בחכמה בתחום הנפש, זה נראה כאילו זו 'חכמה' גדולה.
הרבה אנשי כת הם באמת חכמים הם מבינים בנפש האדם הם מכירים את היכולות של האדם ואז הם עוזרים לאדם לגלות פוטנציאל וכוחות שהוא לא ידע שהם קיימים וזה מרשים את האדם זה צורך של האדם 'לגלות את הכוחות והיכולות שלו' וככל שהוא מגלה יותר, הוא יותר מרגיש ש'זה אמיתי'.
אבל הגורו לא יצר את אלא הוא גילה חכמות בנפש והן יוצרות אצל האדם תחושה של 'אמת'.
יש עוד כתות שמספרים שהם מקבלים את המידע מהקוסמוס העליון – הם אומרים לאדם אתה גם יכול להגיע לכל הידע בעצמך….כמה זמן…30 שנה אבל אתה תגיע בסוף למידע… ואם אתה לא מאמין אתה לא יכול להתקדם, אתה חייב להאמין בשביל להתקדם
ואפילו בודקים את האנשים במכונות אמת, ואם הם לא מאמינים בגורו ובכת אז הם לא יכולים להתקדם ואם הם מאמינים אז הם כבר מאבדים את כושר השיפוט והחשיבה.
הכתות אומרים רק – כאשר תגיע 'לדרגה הגבוהה' אז תדע…שזו אמת…ובכך אי אפשר לשכנע את האדם שזה נכון בגלל שלעולם לא יגיע האדם לדרגה.
אבל מאמינים בהתרגשות של תהליכים… בנצרות הם מאמינים באדם אחד שהוא הלך על המים עשה נסים, וגם טוענים שיש עדים שראו זאת.
מבחינה הגיונית 1 ניסים הם לא הוכחה לקבלת מידע משמים איך צריכים לחיות ו דבר נוסף אין עדים שראו את הניסים אלא הוא עצמו מדבר על הנסים.
נצרות איסלאם בודיהיזים ויש עוד עשרות אלפי כתות אחרות בעולם אנו מגיעים למליארדי אנשים בעולם, מליארדים שמאמינים ב'עדר' בלי בסיס ושורש אמתי.
ביהדות לא החכמה ולא הניסים מהווים הוכחה. אם נדבר על גיהנום או ג"ע אם נדבר על חכמה או על ניסים זו לא הוכחה ל'אמת' אלא זו שיחת 'מוסר' להתעורר, אבל רק אחרי שיש 'אמת' אז אפשר לדבר על שכר עונש ורווח.
יש הרבה סיפורים של גילוי אליהו או מלאכים שמתגלים לאנשים כל זה – זה לא מהווה הוכחה, לא! אלא רק סיפורים מחזקים! רבי יוסף קארו שכתב השו"ע כתב ספר שיחות שלם עם המלאך. רבי יוסף קארו מי שכתב את השו"ע מהמוחות הטובים והחכמים ביותר בהיסטוריה, הוא כתב ספר שיחות עם המלאך!!
אבל היהדות היא לא מבוססת על 'גילוי מלאך או גילוי אליהו' הקטן שבתנאים הם מחיים מתים ובכל אופן זה חיזוק לעבודת השם אבל זה לא מקור ל'אמת'.
הטוב הנעים והערב הוא לא הוכחה לאמת. אדם שחוזר בתשובה בהתחלה השבת היא עלולה להיות קשה! והאדם צריך להתאמן עד שהוא מפתח תכונות מתאימות למען 'אהבת השבת'. הוא לא יכול לאהוב בבת אחת את הרוחניות.
יש ביהדות חכמה, יש ביהדות ניסים יש ביהדות גילוי של מלאכים, אבל אומר הרמב"ם היהדות משה רבנו וכל התורה שהוא נתן – לא האמינו בגלל האותות והמופתים אלא רק בגלל שבנ"י היו במעמד הר סיני והם ראו שהקב"ה אמר על משה רבנו מול כל עם ישראל 'אתם ראיתם כי מן השמים דברתי עמכם'.
אמיתות המערכת היא 'הוכחה של מעמד הר סיני' זה המקור של הספר אבל הדרגות החכמה הריגושים והניסים כל זה יפה ומרגש אבל זו לא הוכחה.