במהלך שיעורו השבועי, התייחס המרצה הבכיר הרב מרדכי נויגרשל, למתקפת פיצוץ הביפרים בלבנון שהדהימה את העולם כולו. אך ביקש להסתייג מהגדרתו כ"נס".
הרב אמר כי "באמת הייתה פה פעולה שכמוה לא נהייתה מאז שנרשמו פעולות, גם מתוחכמת, גם מבריקה, גם מוצלחת, גם מרשימה, ובעזרת השם גם תהיינה להן תוצאות מתאימות. אבל אצלנו רבים התחילו לדבר על נס, ושוב חוזר הסיפור על עצמו, שאנחנו בני תורה שבנויים כל הזמן על מילים שהן מושגים, מוצאים את עצמנו מפטפטים כריקים אשר בשוק. ואומרים מילים שלא בהקשר למשמעות שלהן, וכל אימת שאני מבטא את הרגישות שיש לי לדברים האלה, אז בני שיחי גוערים בי, אומרים לי מה זה משנה, מה פתאום התחלת להקפיד על דקדוק ועל ניסוח נכון".
עוד באתר:
"זה לא זה העניין, אלא, הסגנון הזה גורם לנגיסה בהבנה, שמביאה לנגיסה בהשקפה או בענייני אמונה, ומה שקרה עכשיו זו דוגמה בולטת, כדי לא להגיד מצויינת, כי היא מאוד מאוד גרועה, אבל היא בולטת. נס! לא היה פה שום נס. המילה נס לא מתאימה. הייתה פה סיעתא דשמיא הגדולה, היה פה שימוש בכלים שנבנו כתוצאה מחומרים שקיימים בטבע שברא הקדוש ברוך הוא, וחוקים שקבע הקדוש ברוך הוא בטבע ושכל אנושי שיצר הקדוש ברוך הוא ונתן בטבע והכל בדרך הטבע".
הרב נויגרשל המשיך ואמר: "בעיתון המודיע, הייתה כתבה, שזו לא פעם ראשונה שקורה דבר כזה. הנה זה כבר קרה בשערי ירושלים בתקופת חזקיהו. אני חשבתי שקורה לי משהו. בגלל שמתחשק לך להגיד שזה קרה בצורה כפי שאתה רוצה שזה ייקרא שזה קרה, לכן אתה מנמיך את מה שקרה בתקופת חזקיהו לרמה כל כך נמוכה? הרי מה שקרה בתקופת חזקיהו בשערי ירושלים, זה הנס מהסוג הגבוה ביותר. כשהעולם הרוחני וחוקיו חדרו לפה. בלילה ההוא יצא מלאך השם, ויך במחנה אשור, והרג 85 אלף איש, לא רק שהכמות הייתה שונה לגמרי, המהות הייתה שונה לגמרי. למה לך להנמיך את זה?".