
שרת התחבורה מירי רגב מובילה נוהל חדש שיצמצם דרמטית את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש להגשה לטסט, מ-28 שיעורים בני 40 דקות כיום – ל-22 שיעורים בלבד. כך דווח ב-N12. הקיצור יהיה תקף לתלמידים שלומדים לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית. המשמעות היא שאפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש.
במשרד התחבורה אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות.
עוד באתר:
בינתיים, ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מגובשת בימים אלו חוות דעת בנושא. לטענת גורמים במשרד חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולחולל שינוי מהפכני בישראל שיזרז את הליך הלמידה והנפקת רישיון נהיגה, אך עם זאת לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה.
ארגון מורי הנהיגה צפוי ככל הנראה להביע התנגדות למהלך היות והמורים ירוויחו פחות בשל קיצור ההליך ומיעוט השיעורים. כיום מחירו של שיעור נהיגה נע בין 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. יצוין כי עד לפני עשור עלות שיעור עמדה על פחות מ-100 שקלים, אולם העדר פיקוח ממשלתי, הוביל לכך שמורי הנהיגה מעלים את המחירים כאוות נפשם.