
המראתו של ראש הממשלה לוושינגטון הבוקר, מהווה אירוע היסטורי, ולו בשל העובדה שלראשונה משתמש ראש הממשלה במטוס 'כנף ציון' – אם תרצו, ה'אייר פורס 1' של מדינת ישראל, שייכנס מעתה לשימוש קבוע בידי ראש הממשלה בנסיעותיו לחו"ל.
המטוס, מטוס משומש מדגם בואינג 767, נחת לראשונה בישראל לפני כ8 שנים ומאז עבר תהליך של שיפוץ והתאמה לצרכים הביטחוניים הכרוכים בטיסות ראש הממשלה. בטרם הגיע לכאן, היה המטוס בשימוש חברת 'קוואנטס' האוסטרלית. טווח הטיסה המרבי של המטוס עומד על כ11,065 ק"מ, כך שהוא יכול לטוס ישירות מישראל עד ארצות הברית במערב ועד יפן במזרח, מבלי צורך בחניית ביניים.

עוד באתר:
כמה שילמנו עבורו? עלות הרכישה, ההתאמה והתפעול למשך 5 שנים, עומדת על 587.6 מיליון שקל. ביקורת רבה נמתחה בידי גורמים שונים על העלויות הגבוהות, וכן על העובדה שהמטוס שנבחר הינו מדגם 767 המיושן. דגם זה, כבר יצא משימוש באל על לפני כ5 שנים, מה שאומר שעבור תחזוקת המטוס יהיה צורך באנשי תחזוקה ייעודיים, שכן אנשי התחזוקה בחברות התעופה הישראליות חסרים את הידע הדרוש לצורך טיפול בדגם זה.
ביקורת רבה נמתחה גם על עצם העובדה שמדינת ישראל רוכשת 'מטוס נשיאותי', היו אף שראו בזה סמל לנהנתנות ולבזבוז כספי ציבור. אולם חשוב לציין שמלבד צורכי האבטחה, בהם ניתן לטפל ביתר יעילות במטוס ייעודי, מדינות רבות מחזיקות במטוס נשיאותי, בהן ניתן למנות את צרפת, פולין, גרמניה, איטליה, ארגנטינה, ניו זילנד ועוד רבות.