מטוס. אילוסטרציה

מרים איינהורן ורבקי גלוק התכוננו לפני מספר חודשים לעלות לטיסה ממיאמי לניוארק דרך חברת אמריקן איירליינס. על פי התביעה שהגישו, השתיים עברו את כל שלבי הבידוק הביטחוני והגיעו לשער העלייה למטוס בזמן, אך נתקלו בהתנהגות עוינת מצד נציגי החברה. לטענתן, הצוות התמקד בשרשרת עם תליון מגן דוד שענדה רבקי, ובאופן מפתיע הודיע להן כי לא יורשו לעלות למטוס כיוון ש"איחרו" – טענה שהן מכחישות בתוקף.

התביעה מתארת כיצד נציגי החברה לעגו לנוסעות ודחו את בקשותיהן לעלות לטיסה, למרות שהעלייה למטוס עדיין התנהלה. גם פנייה למנהל בשער לא הניבה תוצאות, והשתיים נשלחו לדלפק השיבוץ מחדש. שם, נאמר להן שוב כי איחרו, והן נאלצו לשלם תוספת תשלום עבור טיסה חלופית שהמריאה כ-12 שעות מאוחר יותר.

הנוסעות טוענות כי הסיבה האמיתית להרחקתן מהטיסה היא זהותן היהודית, שהודגשה על ידי השרשרת עם המגן דוד. הן מציינות כי נציג החברה אמר להן קודם לכן כי מספיק להגיע לשער 15 דקות לפני ההמראה, מה שסותר את הטענות שהושמעו נגדן. התביעה מבקשת מבית המשפט להכיר באפליה הדתית שנגרמה להן ולפצות אותן על העוול.

אמריקן איירליינס טרם הגיבה רשמית לתביעה, אך המקרה מעורר שאלות על התנהלות החברה כלפי נוסעים מזוהים דתית.



תגובות