
חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) דיווחה היום (חמישי) על תקלה ארצית במערכת סליקת האשראי. החברה בדקה האם מדובר בבעיית תקשורת או במתקפת סייבר. "הסיבה נמצאת בבדיקה של הצוותים המקצועיים של החברה. התקלה נובעת מבעיית תקשורת", נמסר מהחברה.
לאחר כשעה, החל מהשעה 12:00, חברת שב"א עדכנה כי מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב פועלת כסדרה בשעה האחרונה וניתן לבצע עסקאות אשראי.
עוד באתר:
התקלה הנוכחית מצטרפת למתקפות סייבר קודמות על מערכות פיננסיות בישראל. אחת המתקפות האחרונות התרחשה בנובמבר 2024, אז נפגעה חברת קרדיט גארד, המספקת שירותי סליקה לעסקים רבים. המתקפה שיבשה את פעילות הסליקה ברחבי הארץ, אך טופלה לאחר כיממה. קבוצת תקיפה איראנית בשם "אנונימוס למען הצדק" נטלה אחריות על האירוע.
אותה קבוצה לקחה אחריות גם על תקיפה נוספת בנובמבר 2024, הפעם נגד שב"א. בעקבות המתקפה, לקוחות רבים נתקלו בקשיים בביצוע תשלומים בכרטיסי אשראי בסופרים ובחנויות, כמו גם בהעברת כספים דרך אפליקציית ביט.
שב"א ספגה אז מתקפת מניעת שירות (DDoS), אשר גרמה לשיבושים בהעברת עסקאות לאישור. כפי שפורסם בכאן חדשות, גופים המחוברים לחברה באמצעות רשת האינטרנט חוו תקלות שאותן ניסו לפתור במהירות.
לאחר זמן מה, שב"א הצליחה להתאושש ולשוב לפעילות סדירה. כעת, עם התקלה הנוכחית, החברה פועלת במרץ כדי לאתר את מקור הבעיה ולוודא שהיא אינה תוצאה של מתקפה נוספת.